top of page
  • Facebook
Szukaj

Specyficzne trudności w uczeniu się

"Terminem specyficznych trudności w uczeniu się (w skrócie SLD, czyli specific learning difficulties) można określić „wąskozakresowe trudności w przyswajaniu umiejętności szkolnych, np. w czytaniu i pisaniu, lub w matematyce, u dzieci o normalnym rozwoju umysłowym” [1]."


Czy specyficzne trudności w uczeniu się są tożsame ze specyficznymi zaburzeniami w uczeniu się?


Terminy te mogą być używane zamiennie. W opiniach psychologiczno-pedagogicznych częściej spotkamy się z pierwszym terminem. Natomiast w publikacjach naukowych przeważnie jest używane sformułowanie "specyficzne zaburzenia w uczeniu się".


Zacytowano fragment artykułu dr Izabeli Pietrowskiej.

Pietrowska I. (2016). Funkcjonowanie w szkole wyższej studentów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Pedagogika Szkoły Wyższej, 1 (19), 143-152.


Bibliografia:

[1] M. Bogdanowicz, O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu

– odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli, Wydawnictwo Popularnonaukowe LINEA,

Lublin 1995, s. 23.


ree

 
 
  • Instagram

E-mail: izabela.pietrowska@sensomi.pl

Numer telefonu: 534 075 999

Adres: Al. Komisji Edukacji Narodowej 15

02-797 Warszawa (osiedle Kabaty)

Bardzo cieszymy się z Twojej wiadomości! Teraz będziemy mogli służyć Ci najwyższej jakości pomocą zindywidualizowaną do Twoich potrzeb. Serdecznie dziękujemy za zaufanie! ☺️

bottom of page